Har du givet dine kunder et Yeehaa i dag?

Jeg elsker at rejse i USA.

Og det gør jeg primært af en enkelt årsag.

Amerikanere forstår at skabe fantastiske kundeoplevelser.

Måske synes du, at amerikanerne er overfladiske og kammer over. Det er der faktisk en del danskere, der synes.

Men amerikanere (specielt i sydstaterne) har forstået, hvordan man sætter kunden i centrum og skaber ikke kun gode – men fantastiske serviceoplevelser.

For nogle år siden, var min familie og jeg i New York. Vi besøgte Empire State, Friheds Gudinden, M&M butikken på Times Square, spiste på Bubba Schrimp, og vi shoppede i de mest fantastiske butikker.

Efter en uge tog til til Texas. Vi skulle besøge nogle venner og vores datter Clara fyldte i denne uge 12 år. Vi skulle derfor finde en restaurant, hvor vi kunne fejre fødselsdagen.

På grænsen mellem Arkansas og Texas ligger byen Texarkana. Her kørte vi forbi restauranten Texas Road House, hvor der på en almindelig tirsdag aften (i oktober) var kø helt ud på fortorvet.

Vi valgte denne restaurant. Vi fik et bord, og tjenerne fangede hurtigt, at vi ikke var indfødte og spurgte: “Where are you folks from?” Vi fortalte, at vi kommer fra Danmark. Og hun spurgte så: “Why on earth did you end up in Texarkana?”

Vi fortalte, at vi skulle besøge nogle venner og fejre Claras fødselsdag.

Og så er det, jeg vil vende tilbage til, hvorfor jeg elsker at rejse i USA.

Tjenerne stillede sig midt i restauranten og sagde: Hey allesammen. Jeg vil gerne have, at I møder Clara. Clara har fødselsdag i dag. Hun bliver 12 år, og hun kommer hele vejen fra Danmark. Skal hun ikke have et Texas Yeehaa?

Så hele restauranten hujede og sang – og råbte Yeehaa for Clara.

Det bemærkelsesværdige er, at vi havde besøgt de fedeste steder i New York. Vi havde spist på fantastiske restauranter. Og vi havde shoppet i butikker, som teenagere i Danmark, vil give deres højre arm for at shoppe i.

Men spørger jeg i dag Clara (8 år efter), hvad der var det bedste ved vores tur til USA i 2008, så siger hun: “Texas Roadhouse – det var altså det fedeste sted.”

Så måske er amerikanerne for meget. Måske kammer de over.

Men Texas Roadhouse har indprentet en oplevelse i en 12 årig piges hjerte som gør, at hun for evigt er en loyal kunde. Og at hun stadig husker oplevelsen, som var det i går.

Det er, hvad service handler om.

Kunne vi bare blive bedre til det i Danmark.